m

Documents  Abstraction | enregistrements trouvés : 6

     

-A +A

P Q

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
UV

Dépouillement: Part I. Montréal: Common grounds and oblique practices / Philip Szporer. -- Part II. Vancouver: Here and now: witnessing the process / Janet Smith.

Danse contemporaine ; Montréal ; Vancouver ; Art de performance ; Abstraction ; Publics

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y


Cote : 792.874 D446d 2018

"Sur toutes faces de ce monde, les êtres humains ont dansé, toujours et différemment. Pourquoi? D’où vient cette immense liesse du mouvement dansant?
En entremêlant mémoires personnelles, percées esthétiques et réflexions rafraîchissantes sur des questions qui animent le débat de société contemporain, l’auteur propose de regarder le monde en danseur à partir d’un parcours exceptionnel situé au croisement de la création artistique et de la haute administration.
Chacun peut entrer dans ces pages par l’un des trente thèmes qui les composent, en combinant dans un ordre imprévu, à la recherche d’un sens nouveau, ces fragments du discours d’un danseur.
Cette prose est une invitation à la joie, au singulier du mouvement, à la raison des corps et à la grâce du 'duende'. Une invitation également à la danse comme remède à certains maux actuels: inégalités, marges, paradoxes identitaires. Le mouvement dansé comme une fenêtre sur les possibilités du monde est offert aux lecteurs de ce livre qui s’ouvre à tout instant, dans tout ordre, tout le temps."-- P. [4] de la couv.
"Sur toutes faces de ce monde, les êtres humains ont dansé, toujours et différemment. Pourquoi? D’où vient cette immense liesse du mouvement dansant?
En entremêlant mémoires personnelles, percées esthétiques et réflexions rafraîchissantes sur des questions qui animent le débat de société contemporain, l’auteur propose de regarder le monde en danseur à partir d’un parcours exceptionnel situé au croisement de la création artistique et de la haute ...

Danse ; Essai ; Philosophie ; Miscellanées ; Histoires de vie ; Corps humain ; Abstraction ; Droits de l'homme

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y


Cote : 792.809 G831b 1998

"(...) the first comprehensive handbook on how to watch and appreciate the ballet, and assists thee beginning learner while offering enough insight to interest those with a more advanced background. Topics covered in 'Ballet 101' include:
-A thorough and international history of the ballet;
-A look at the dancers and their training and physiology;
-An examination of the narrative versus the non-narrative ballet;
-Lists of recommendeed reading material and video recordings, and an invaluable glossary of dance terms. (...)"--P.[4] de la couv.

Comprend une bibliographie et une vidéographie.
Comprend un glossaire.
Comprend un index.
"(...) the first comprehensive handbook on how to watch and appreciate the ballet, and assists thee beginning learner while offering enough insight to interest those with a more advanced background. Topics covered in 'Ballet 101' include:
-A thorough and international history of the ballet;
-A look at the dancers and their training and physiology;
-An examination of the narrative versus the non-narrative ballet;
-Lists of recommendeed reading ...

Ballet ; Histoire ; Danseurs professionnels ; Ballet romantique ; Abstraction

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y


Cote : 792.83 T949n 1971

"Dealing exclusively with developments in modern dance since 1951, this book is for anyone who wishes to understand and experience nonliteral dance. It is written for student and teacher, dancer and critic. Its first two chapters discus the philosophy and theories of nonliteral dance, and the remainder of the book is a guide for the development of the techniques which fo into its making." -- P. [4] de la couv.

Ont également contribué: Ruth Grauert, Arlene Zallman.

Contient des références bibliographiques.
Contient un index.
Contient un glossaire.
"Dealing exclusively with developments in modern dance since 1951, this book is for anyone who wishes to understand and experience nonliteral dance. It is written for student and teacher, dancer and critic. Its first two chapters discus the philosophy and theories of nonliteral dance, and the remainder of the book is a guide for the development of the techniques which fo into its making." -- P. [4] de la couv.

Ont également contribué: Ruth ...

Danse moderne ; Danse contemporaine ; Chorégraphie ; Musique de danse ; Éclairage ; Abstraction

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y


Cote : 792.01 M935 2017

"As performative and political acts, translation, intervention, and participation are movements that take place across, along, and between borders. Such movements traverse geographic boundaries, affect social distinctions, and challenge conceptual categorizations - while shifting and transforming lines of separation themselves. This book brings together choreographers, movement practitioners, and theorists from various fields and disciplines to reflect upon such dynamics of difference. From their individual cultural backgrounds, they ask how these movements affect related fields such as corporeality, perception, (self- )representation, and expression."--P.[4] de la couv.

Dépouillement: Introduction / Gabriele Brandstretter, Holger Hartung. -- 1. Translating differences. Human, animal, thing: shifting boundaries in modern and contemporary dance / Gabriele Brandstretter. -- Dance as image - image as dance / Jean-Luc Nancy. -- Performing "Africa": Linyekula's re-vision of 'la création du monde' as critical pastiche / Klaus-Peter Köpping. -- The global politics of Faustin Linyekula's dance theater: from Congo to Berlin and back again via Brussels and Avignon / Sabine Sörgel. -- "But you know I don't think in words": bilingualism and issues of translation between signed and spoken languages: working between deaf and hearing cultures in performance. -- A new war on borders: artistic movements in contested spaces / Sandra Noeth. -- 2. Institutions, interventions, and participation. An artist/activist moving (across) borders / Faustin Linyekula. -- Indian idealism: the disenfranchised body in yoga, dance and urbanity / Navtej Johar. -- Risk taking bodies and their choreographies of protest / Cristina Rosa. -- The archiving body in dance: the trajectory of the "dance archive box" project / Nanako Nakajima. -- Questions of participation: implementing the German dance congress as an artistic, reflective and political project / Sabine Gehm and Katharina von Wilcke in dialogue with Holger Hartung. -- "Tea times": creating formats of informal exchange and knowledge transfer / Christel Weiler.

Comprend des notes bibliographiques et une bibliographie à la fin des chapitres.
"As performative and political acts, translation, intervention, and participation are movements that take place across, along, and between borders. Such movements traverse geographic boundaries, affect social distinctions, and challenge conceptual categorizations - while shifting and transforming lines of separation themselves. This book brings together choreographers, movement practitioners, and theorists from various fields and disciplines to ...

Différence (philosophie) ; Expression corporelle ; Perception ; Handicapés auditifs ; Aspect politique ; Art et géographie ; Prise de risque ; Art et action sociale ; Entretiens ; Transfert d'apprentissage ; Abstraction ; Aspect social

... Lire [+]

Nuage de mots clefs ici

0
Z